[AKTUALIZACJA 1.11] Oglądalność ery Trzynastej

Jesteśmy już po premierze całej serii 13 – przypominamy zatem oglądalność i oceny poprzednich dwóch serii. Znajdziecie też tutaj aktualizowane na bieżąco dane dla serii 13 oraz odcinków specjalnych.

Seria 13

Nr. odcinkaTytuł odcinkaPremieraZbiorcze wyniki (+7)+4-ScreenAI
1Haloweenowa apokalipsa4,43 mln5,69 mln5,79 mln76
2Wojna Sontaran3,96 mln5,02 mln5,10 mln77
3Poprzez Czas3,76 mln4,59 mln4,67 mln75
4Wioska Aniołów3,45 mln4,47 mln4,55 mln79
5Ocaleni z Przypływu3,82 mln4,72 mln4,83 mln77
6Pogromcy3,58 mln4,53 mln4,61 mln76
NoworocznySylwester Daleków3,21 mln4,30 mln4,41 mln77
WielkanocnyLegenda Morskich Diabłów2,20 mln3,34 mln3,47 mln76
100-lecie BBCMoc Doktor3,71 mln5.10 mln5.30 mln82

Aktualizacja finał ery Trzynastej: Finał premierowo poradził sobie całkiem nieźle – 4, 04 mln to wynik na poziomie drugiego odcinka serii 13 (gdzie każdy późniejszy odcinek miał wynik słabszy) oraz dokładnie taki sam jak premiera historii z Nikolą Teslą z serii 12. Widać, że regeneracja Trzynastej i potencjalna szansa na zobaczenie Tennanta/Gatwy prawdopodobnie przyciągnęły widzów. Zobaczymy czy jakość odcinka utrzyma się, gdy będą oglądane powtórki i przy ocenie widzów. AI uzyskane przez odcinek regeneracyjny jest najwyższe od czasów „Dzieci spoza czasu” i tym samym średnia AI całej ery Trzynastej wynosi 79.6, z najniższym wynikiem 75 dla „Poprzez Czas”, a najwyższym 83 dla czterech odcinków – „Kobieta, która spadła na Ziemię”, „Rosa”, „Arachnokapitalizm w Wielkiej Brytanii” i „W ukryciu przed Judoonami”. Całościowa oglądalność zaś wyniosła 5.295 mln, co oznacza, że był to drugi najchętniej oglądalny niedzielny program oraz piąty najchętniej oglądany w ciągu ostatniego tygodnia. Jest to tym samym najwyższe miejsce od czasu pierwszych odcinków Trzynastej, a oglądalność całościowa jest najwyższa od pierwszego odcinka 13 serii – „Halloweenowej Apokalipsy”.

Jeśli chodzi o inne kraje, to oglądalność odcinka na ABC wyniosła 103 tys. widzów, a na BBC America – 317 tys. widzów. Natomiast wzrost widzów od czasu premiery odnotowany przez odcinek regeneracyjny (na żywo na samą regenerację włączyło BBC dodatkowe 340 tys. widzów) wynosi 1.59 mln i jest on najwyższy od czasu „Rewolucji Daleków”. W kategorii wzrostu oglądalności odcinek zajmuje 10 miejsce w całej erze Trzynastej.


Mamy wyniki pierwszego odcinka najnowszej serii. AI na takim poziomie zdarzyło się w New Who trzy razy. Dla pierwszych dwóch odcinków po wznowieniu w 2005, a po raz ostatni taki wynik miał miejsce dla odcinka „Miłość i potwory”, reszta odcinków była oceniana lepiej. W przypadku drugiego odcinka nastąpił spadek, acz mniejszy niż w przypadku serii 11 między pierwszym a drugim odcinkiem.

Znamy pełne dane dotyczące tego, ile osób obejrzało pierwszy odcinek w dłuższym okresie – nie tylko w trakcie premiery. Wygląda na to, że seria 13 zaliczyła najsłabszy start ze wszystkich trzech, ale trzymamy kciuki za poprawę, choć spadek, acz mniejszy jest widoczny dalej. Szkoda, bo trzeci odcinek naszym zdaniem również nie był zły, a nawet lepszy od „Dzieci spoza Czasu”, który osiągnął lepszy wynik.

Całościowe wyniki dla trzeciego odcinka niestety były do tamtej pory najsłabsze w całym New Who – zarówno zbiorcze wyniki, jak i AI. Cieszy w tej sytuacji, że mimo postępującego spadku oglądalności na premierę odcinka z Aniołami, jest to najlepiej oceniany odcinek serii (i zapewne znajdzie to też potwierdzenie we wrażeniach redakcyjnych, a dyskusje na Discordzie były po tym odcinku bardzo intensywne – i pozytywne).

Wstępne wyniki premiery finału tej serii niestety przyniosły spadek – po raz drugi w New Who nastąpił spadek po przedostatnim odcinku danej serii. Zwykle finał przynosił wzrost. Poprzednio sytuacja taka miała miejsce przy „Darze niebios”, kiedy to widownia zmniejszyła się o 0,02 mln. Ostatecznie finał jednak również miał całościowo wynik słabszy od poprzedniego odcinka.

Tym samym średnie AI tej serii wynosi 76.625, a średnia oglądalność tygodniowa w tym roku wynosi 5,15 miliona. Jest to najsłabszy wynik serialu od powrotu w 2005 roku – wcześniej widownia spadła poniżej 5 milionów w 1986, 1987 i 1989 roku.

Odcinek noworoczny zanotował spadek o prawie 1,5 mln widzów w porównaniu z poprzednim odcinkiem noworocznym i odnotował na premierę wynik niższy niż wszystkie odcinki serii 13. Jest to także pierwszy raz w New Who, gdy odcinek świąteczny/noworoczny miał słabszą premierową oglądalność od sezonu, który go poprzedzał.

Ostateczne wyniki odcinka noworocznego potwierdzają najsłabszy wynika w historii New Who. Ponadto, jeśli wliczamy do serii 13 ten specjal, to AI odcinka jest równe średniemu wynikowi dla całej serii.

Niemniej padł nowy rekord – odcinek wielkanocny to dalszy spadek premierowej widowni – 2,20 mln, co oznacza najsłabszy wynik New Who, jednak wynikom z całego tygodnia udało się przebić najniższy wynik oglądalności serialu jako takiego, który to rekord należy do historii Battlefield z 1989 roku z Siódmym, gdzie oglądalność pierwszego z odcinków wynosiła 3,10 mln. Sam odcinek „Legenda Morskich Diabłów” był w dniu premiery jedenastym najchętniej oglądanym programem w Wielkiej Brytanii – więcej widzów oglądało brytyjski odpowiednik „Mam Talent” (5,2 mln – jest to najwyższy wielkanocny wynik), czy serial The Thief, His Wife and the Canoe (4,71 mln). W ostatnim tygodniu „Legenda” zajęła 24 miejsce wśród najchętniej oglądanych programów w Wielkiej Brytanii, a wspomniany serial The Thief, His Wife and the Canoe zajął pierwsze miejsce z wynikiem 8,43 mln widzów. Niemniej mimo największego przyrostu widzów w ciągu tygodnia (od premiery obejrzało odcinek 1.27 mln dodatkowych widzów) wyniki zbiorcze odcinka są dalej najsłabszym wynikiem w New Who i przedostatnim w całym „Doctor Who” (trzecie miejsce od końca zajmuje obecnie odcinek ósmy The War Games z Drugim). Z kolei AI odcinka to 76, a zatem porównywalnie z poprzednim odcinkiem. Trzynastej został już tylko odcinek regeneracyjny, więc można oczekiwać, że oglądalność tego odcinka będzie jednak lepsza.

Seria 12

Nr. odcinkaTytuł odcinkaW dniu premieryZbiorcze wyniki (+7)+4-ScreenAI
1Spyfall (część 1)4,88 mln6,70 mln6,89 mln82
2Spyfall (część 2)4,60 mln5,91 mln6,07 mln82
3Sierota 554,19 mln5,25 mln5,38 mln77
4Nikoli Tesli noc pełna grozy4,04 mln5,07 mln5,20 mln79
5W ukryciu przed Judoonami4,21 mln5,42 mln5,57 mln83
6Praxeus3,97 mln5,09 mln5,22 mln78
7Czy mnie słyszysz?3,81 mln4,77 mln4,90 mln78
8Groza w Villi Diodati3,86 mln4,95 mln5.07 mln80
9Wyniesienie Cybermenów3,71 mln4,85 mln4,99 mln81
10Dzieci spoza czasu3,78 mln4,55 mln4,69 mln82
NoworocznyRewolucja Daleków4,69 mln6.25 mln6,35 mln79

Seria 11

Nr. odcinkaTytuł odcinkaW dniu premieryZbiorcze wyniki (+7)+4-ScreenAI
1Kobieta, która spadła na Ziemię8,20 mln10,54 mln10,96 mln83
2Widmowy pomnik7,11 mln8,67 mln9,00 mln82
3Rosa6,39 mln8,09 mln8,41 mln83
4Arachnokapitalizm w Wielkiej Brytanii6,43 mln7,97 mln8,22 mln83
5Tsurangańska szarada6,12 mln7,49 mln7,76 mln79
6Demony Pendżabu5,77 mln7,23 mln7,48 mln80
7Kerblam!5,93 mln7,23 mln7,46 mln81
8Łowcy czarownic5,66 mln7,03 mln7,21 mln81
9Przyjdzie potwór i cię zje5,07 mln6,24 mln6,42 mln80
10Bitwa o Ranskoor Av Kolos5,32 mln6,48 mln6,65 mln79
NoworocznyPostanowienie noworoczne5,15 mln6,96 mln7,13 mln80

Legenda:

  • Noc premiery – tylko osoby, które oglądały na żywo i te, które nagrały odcinek, oglądając go jeszcze tej samej nocy.
  • Zbiorcze wyniki (+7) – wszyscy, którzy nagrali i obejrzeli odcinek w ciągu tygodnia, co pozwala dokładniej mierzyć oglądalność, bo nie każdy mógł mieć możliwość obejrzenia na premierę.
  • +4-Screen –  osoby, które oglądały na żywo i wszystkie powtórki (także na smartfonach, komputerach czy tabletach, stąd nazwa 4-screen, bo obejmuje 4 rodzaje urządzeń).
  • AI – Audience Appreciation Index, czyli wskaźnik w skali od 0 do 100 punktów używany do oceny, jak bardzo odcinek spodobał się publiczności. Ponad 90 jest uważane za nadzwyczajny, 85 lub więcej jest świetny, 60 lub mniej jest słaby, a mniej niż 55 jest bardzo słaby.

Źródło: Doctor Who TV



Fan Dwunastego, Dziesiątego i Jedenastego. Planuje pewnego dnia obejrzeć całe Classic Who. Do redakcji Gallifrey.pl dołączył w 2019 roku, a od 2020 jest redaktorem naczelnym. Nałogowy czytelnik (do tego stanu doprowadził go m.in. Harry Potter), chętnie ogląda seriale i filmy fantasy oraz sci-fi. Filmy Marvela są mu nieobce, komiksowo woli jednak DC. Chętnie zagra w gry (zarówno planszowe jak i komputerowe) i ucieknie z pokoju zagadek. Z wykształcenia robotyk, z zawodu programista baz danych.

Gallifrey.pl  wszystko o serialu Doctor Who

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *