[AKTUALIZACJA 1.11] Oglądalność ery Trzynastej
Jesteśmy już po premierze całej serii 13 – przypominamy zatem oglądalność i oceny poprzednich dwóch serii. Znajdziecie też tutaj aktualizowane na bieżąco dane dla serii 13 oraz odcinków specjalnych.
Seria 13
Nr. odcinka | Tytuł odcinka | Premiera | Zbiorcze wyniki (+7) | +4-Screen | AI |
---|---|---|---|---|---|
1 | Haloweenowa apokalipsa | 4,43 mln | 5,69 mln | 5,79 mln | 76 |
2 | Wojna Sontaran | 3,96 mln | 5,02 mln | 5,10 mln | 77 |
3 | Poprzez Czas | 3,76 mln | 4,59 mln | 4,67 mln | 75 |
4 | Wioska Aniołów | 3,45 mln | 4,47 mln | 4,55 mln | 79 |
5 | Ocaleni z Przypływu | 3,82 mln | 4,72 mln | 4,83 mln | 77 |
6 | Pogromcy | 3,58 mln | 4,53 mln | 4,61 mln | 76 |
Noworoczny | Sylwester Daleków | 3,21 mln | 4,30 mln | 4,41 mln | 77 |
Wielkanocny | Legenda Morskich Diabłów | 2,20 mln | 3,34 mln | 3,47 mln | 76 |
100-lecie BBC | Moc Doktor | 3,71 mln | 5.10 mln | 5.30 mln | 82 |
Aktualizacja finał ery Trzynastej: Finał premierowo poradził sobie całkiem nieźle – 4, 04 mln to wynik na poziomie drugiego odcinka serii 13 (gdzie każdy późniejszy odcinek miał wynik słabszy) oraz dokładnie taki sam jak premiera historii z Nikolą Teslą z serii 12. Widać, że regeneracja Trzynastej i potencjalna szansa na zobaczenie Tennanta/Gatwy prawdopodobnie przyciągnęły widzów. Zobaczymy czy jakość odcinka utrzyma się, gdy będą oglądane powtórki i przy ocenie widzów. AI uzyskane przez odcinek regeneracyjny jest najwyższe od czasów „Dzieci spoza czasu” i tym samym średnia AI całej ery Trzynastej wynosi 79.6, z najniższym wynikiem 75 dla „Poprzez Czas”, a najwyższym 83 dla czterech odcinków – „Kobieta, która spadła na Ziemię”, „Rosa”, „Arachnokapitalizm w Wielkiej Brytanii” i „W ukryciu przed Judoonami”. Całościowa oglądalność zaś wyniosła 5.295 mln, co oznacza, że był to drugi najchętniej oglądalny niedzielny program oraz piąty najchętniej oglądany w ciągu ostatniego tygodnia. Jest to tym samym najwyższe miejsce od czasu pierwszych odcinków Trzynastej, a oglądalność całościowa jest najwyższa od pierwszego odcinka 13 serii – „Halloweenowej Apokalipsy”.
Jeśli chodzi o inne kraje, to oglądalność odcinka na ABC wyniosła 103 tys. widzów, a na BBC America – 317 tys. widzów. Natomiast wzrost widzów od czasu premiery odnotowany przez odcinek regeneracyjny (na żywo na samą regenerację włączyło BBC dodatkowe 340 tys. widzów) wynosi 1.59 mln i jest on najwyższy od czasu „Rewolucji Daleków”. W kategorii wzrostu oglądalności odcinek zajmuje 10 miejsce w całej erze Trzynastej.
Mamy wyniki pierwszego odcinka najnowszej serii. AI na takim poziomie zdarzyło się w New Who trzy razy. Dla pierwszych dwóch odcinków po wznowieniu w 2005, a po raz ostatni taki wynik miał miejsce dla odcinka „Miłość i potwory”, reszta odcinków była oceniana lepiej. W przypadku drugiego odcinka nastąpił spadek, acz mniejszy niż w przypadku serii 11 między pierwszym a drugim odcinkiem.
Znamy pełne dane dotyczące tego, ile osób obejrzało pierwszy odcinek w dłuższym okresie – nie tylko w trakcie premiery. Wygląda na to, że seria 13 zaliczyła najsłabszy start ze wszystkich trzech, ale trzymamy kciuki za poprawę, choć spadek, acz mniejszy jest widoczny dalej. Szkoda, bo trzeci odcinek naszym zdaniem również nie był zły, a nawet lepszy od „Dzieci spoza Czasu”, który osiągnął lepszy wynik.
Całościowe wyniki dla trzeciego odcinka niestety były do tamtej pory najsłabsze w całym New Who – zarówno zbiorcze wyniki, jak i AI. Cieszy w tej sytuacji, że mimo postępującego spadku oglądalności na premierę odcinka z Aniołami, jest to najlepiej oceniany odcinek serii (i zapewne znajdzie to też potwierdzenie we wrażeniach redakcyjnych, a dyskusje na Discordzie były po tym odcinku bardzo intensywne – i pozytywne).
Wstępne wyniki premiery finału tej serii niestety przyniosły spadek – po raz drugi w New Who nastąpił spadek po przedostatnim odcinku danej serii. Zwykle finał przynosił wzrost. Poprzednio sytuacja taka miała miejsce przy „Darze niebios”, kiedy to widownia zmniejszyła się o 0,02 mln. Ostatecznie finał jednak również miał całościowo wynik słabszy od poprzedniego odcinka.
Tym samym średnie AI tej serii wynosi 76.625, a średnia oglądalność tygodniowa w tym roku wynosi 5,15 miliona. Jest to najsłabszy wynik serialu od powrotu w 2005 roku – wcześniej widownia spadła poniżej 5 milionów w 1986, 1987 i 1989 roku.
Odcinek noworoczny zanotował spadek o prawie 1,5 mln widzów w porównaniu z poprzednim odcinkiem noworocznym i odnotował na premierę wynik niższy niż wszystkie odcinki serii 13. Jest to także pierwszy raz w New Who, gdy odcinek świąteczny/noworoczny miał słabszą premierową oglądalność od sezonu, który go poprzedzał.
Ostateczne wyniki odcinka noworocznego potwierdzają najsłabszy wynika w historii New Who. Ponadto, jeśli wliczamy do serii 13 ten specjal, to AI odcinka jest równe średniemu wynikowi dla całej serii.
Niemniej padł nowy rekord – odcinek wielkanocny to dalszy spadek premierowej widowni – 2,20 mln, co oznacza najsłabszy wynik New Who, jednak wynikom z całego tygodnia udało się przebić najniższy wynik oglądalności serialu jako takiego, który to rekord należy do historii Battlefield z 1989 roku z Siódmym, gdzie oglądalność pierwszego z odcinków wynosiła 3,10 mln. Sam odcinek „Legenda Morskich Diabłów” był w dniu premiery jedenastym najchętniej oglądanym programem w Wielkiej Brytanii – więcej widzów oglądało brytyjski odpowiednik „Mam Talent” (5,2 mln – jest to najwyższy wielkanocny wynik), czy serial The Thief, His Wife and the Canoe (4,71 mln). W ostatnim tygodniu „Legenda” zajęła 24 miejsce wśród najchętniej oglądanych programów w Wielkiej Brytanii, a wspomniany serial The Thief, His Wife and the Canoe zajął pierwsze miejsce z wynikiem 8,43 mln widzów. Niemniej mimo największego przyrostu widzów w ciągu tygodnia (od premiery obejrzało odcinek 1.27 mln dodatkowych widzów) wyniki zbiorcze odcinka są dalej najsłabszym wynikiem w New Who i przedostatnim w całym „Doctor Who” (trzecie miejsce od końca zajmuje obecnie odcinek ósmy The War Games z Drugim). Z kolei AI odcinka to 76, a zatem porównywalnie z poprzednim odcinkiem. Trzynastej został już tylko odcinek regeneracyjny, więc można oczekiwać, że oglądalność tego odcinka będzie jednak lepsza.
Seria 12
Nr. odcinka | Tytuł odcinka | W dniu premiery | Zbiorcze wyniki (+7) | +4-Screen | AI |
---|---|---|---|---|---|
1 | Spyfall (część 1) | 4,88 mln | 6,70 mln | 6,89 mln | 82 |
2 | Spyfall (część 2) | 4,60 mln | 5,91 mln | 6,07 mln | 82 |
3 | Sierota 55 | 4,19 mln | 5,25 mln | 5,38 mln | 77 |
4 | Nikoli Tesli noc pełna grozy | 4,04 mln | 5,07 mln | 5,20 mln | 79 |
5 | W ukryciu przed Judoonami | 4,21 mln | 5,42 mln | 5,57 mln | 83 |
6 | Praxeus | 3,97 mln | 5,09 mln | 5,22 mln | 78 |
7 | Czy mnie słyszysz? | 3,81 mln | 4,77 mln | 4,90 mln | 78 |
8 | Groza w Villi Diodati | 3,86 mln | 4,95 mln | 5.07 mln | 80 |
9 | Wyniesienie Cybermenów | 3,71 mln | 4,85 mln | 4,99 mln | 81 |
10 | Dzieci spoza czasu | 3,78 mln | 4,55 mln | 4,69 mln | 82 |
Noworoczny | Rewolucja Daleków | 4,69 mln | 6.25 mln | 6,35 mln | 79 |
Seria 11
Nr. odcinka | Tytuł odcinka | W dniu premiery | Zbiorcze wyniki (+7) | +4-Screen | AI |
---|---|---|---|---|---|
1 | Kobieta, która spadła na Ziemię | 8,20 mln | 10,54 mln | 10,96 mln | 83 |
2 | Widmowy pomnik | 7,11 mln | 8,67 mln | 9,00 mln | 82 |
3 | Rosa | 6,39 mln | 8,09 mln | 8,41 mln | 83 |
4 | Arachnokapitalizm w Wielkiej Brytanii | 6,43 mln | 7,97 mln | 8,22 mln | 83 |
5 | Tsurangańska szarada | 6,12 mln | 7,49 mln | 7,76 mln | 79 |
6 | Demony Pendżabu | 5,77 mln | 7,23 mln | 7,48 mln | 80 |
7 | Kerblam! | 5,93 mln | 7,23 mln | 7,46 mln | 81 |
8 | Łowcy czarownic | 5,66 mln | 7,03 mln | 7,21 mln | 81 |
9 | Przyjdzie potwór i cię zje | 5,07 mln | 6,24 mln | 6,42 mln | 80 |
10 | Bitwa o Ranskoor Av Kolos | 5,32 mln | 6,48 mln | 6,65 mln | 79 |
Noworoczny | Postanowienie noworoczne | 5,15 mln | 6,96 mln | 7,13 mln | 80 |
Legenda:
- Noc premiery – tylko osoby, które oglądały na żywo i te, które nagrały odcinek, oglądając go jeszcze tej samej nocy.
- Zbiorcze wyniki (+7) – wszyscy, którzy nagrali i obejrzeli odcinek w ciągu tygodnia, co pozwala dokładniej mierzyć oglądalność, bo nie każdy mógł mieć możliwość obejrzenia na premierę.
- +4-Screen – osoby, które oglądały na żywo i wszystkie powtórki (także na smartfonach, komputerach czy tabletach, stąd nazwa 4-screen, bo obejmuje 4 rodzaje urządzeń).
- AI – Audience Appreciation Index, czyli wskaźnik w skali od 0 do 100 punktów używany do oceny, jak bardzo odcinek spodobał się publiczności. Ponad 90 jest uważane za nadzwyczajny, 85 lub więcej jest świetny, 60 lub mniej jest słaby, a mniej niż 55 jest bardzo słaby.
Źródło: Doctor Who TV