BBC Worldwide o rozwoju marki Doctor Who

BBC Worldwide jest globalną marką, do której należy Doctor Who. To wielka rzecz, bo przecież to serial mający miliony fanów na całym świecie. Miniony rok obfitował w ogromne, wstrząsające widownią nowości – pożegnanie z showrunnerem, Stevenem Moffatem, pożegnanie z Dwunastym Doktorem, powitanie kobiety w roli Doktor. Dla właściciela marki to nowy początek, co jasno wynika z komunikatu, który możecie przeczytać poniżej, a który dotyczy rozwoju szeroko rozumianej marki Doctor Who.

Rok 2018 będzie czasem prawdziwej regeneracji serialu zgodnie z pięcioletnią strategią rozwoju opartą na wysokiej jakości treściach dostarczanych odbiorcom BBC.

BBC będzie kontynuowało pracę ze światowej klasy partnerami, tworząc rozbudowaną strategię cyfrową oraz kreując główne roczne wydarzenia marketingowe mające na celu wzbudzenie zainteresowania widowni. Te strategie zwiększą w liczbie widzów odsetek młodzieży oraz rodzin z małymi dziećmi. Pogłębią również relacje z dotychczasowymi fanami Doctor Who, jako że uniwersum serialu wciąż się rozwija. Doctor Who w ciągu dziesięciu lat osiągnął sprzedaż 4 milionów sonicznych śrubokrętów, 12 milionów figurek i 18 milionów płyt DVD.

Jodie Whittaker

Doctor Who w nową epokę BBC Worldwide zapowiada, że funkcjonujące do tej pory licencje będą się rozwijać i tworzone będą produkty towarzyszące nowym seriom i skierowane do szerokiej publiczności.

BBC Worldwide ma ogromne ambicje i pokłada dużo nadziei w tej marce, dąży więc do poszerzenia oferty. Około 70 firm na całym świecie pracuje przy produktach z Doctor Who, włączając w to Character Options, Penguin Random House, Winning Moves, Eaglemoss, Kokomo i Brand Alliance.

Oddział odpowiedzialny za licencje jest również zainteresowany współpracą z nowymi partnerami oraz sprzedawcami na nowych terytoriach.

Serwisy dostały również reklamę z informacjami:

  • Nowa Doktor, towarzysze i przygody,
  • ponad 11 godzin nowych treści jesienią 2018 roku,
  • nowe strategie rozwoju licencji.

Zauważmy, że w tekście jest mowa o ponad 11 godzinach, jednak nowa seria, zgodnie z zapowiedzią, powinna liczyć ponad 8 godzin. Czyżby szykowały się miniepizody oraz materiały specjalne? Czy wzmianka ta potwierdza odcinek świąteczny, który nie został jeszcze ogłoszony? A może finał 11 serii będzie wydłużony? Wygląda na to, że nie musimy się martwić o przyszłość serialu, a już w tym roku dostaniemy dużo nowej, ciekawej treści związanej z Trzynastą Doktor.

Źródło: The Doctor Who Site

PATRONITE



Geek-Teen który kocha wszystkie brytyjskie produkcje. Wielki fan SuperWhoLock, oraz zawodowy pijacz kawy i herbaty.

Gallifrey.pl  wszystko o serialu Doctor Who

4 thoughts on “BBC Worldwide o rozwoju marki Doctor Who

  1. A co z Polską? Nie ma u nas wystarczającej „grupy docelowej”? Nie wierzę, że nie ma u nas żadnej stacji, która nie chciałaby wyemitować całej serii New Who. A najbardziej marzy mi się zobaczenie w polskiej TV Klasyków.

    1. W Polsce Doctor Who jest emitowany na BBC HD i chyba jeszcze na jakimś kanale widziałem. Zawsze jednak nowe serie wchodzą z dużym opóźnieniem. Nie jestem pewien czy obecnie już emitowana była 10 seria, ale 9 była na pewno (u mnie w domu prawie całe New Who mam nagrane na telewizorze).

      Szkoda tylko, że w nawet najbardziej nerdowych miejscach w Polsce gdzie znajdziemy komiksy superbohaterskie, mangi, gadżety Star Wars itd to rzadko trafić można na jakieś gadżety z Doctora Who, a jak już się trafi to są to jakieś ostatki z epoki Jedenastego…

      1. 10 seria ma być emitowana w Polsce w kwietniu tego roku – nie wiem dokładnie od kiedy i pewnie odcinek świąteczny będzie pod koniec tego roku (przynajmniej mam taką nadzieję :)

  2. Są tacy, w tym i ja, którym marzy się odcinek na 55-lecie (eh, zobaczyć jak David Tennant zagra znowu Dziesiątego po tym jak się aktorsko wspaniale rozwija :D i jak flirtuje z Trzynastką albo do tego duet David/Matt lub tercet z Jodie… albo zostaje czekać na 60-lecie, co już za 5 lat…

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *