Oglądalność ery Piętnastego

Seria 14 / Sezon 1

Nr. odcinkaTytuł odcinkaPremieraZbiorcze wyniki (+7) - telewizjaZbiorcze wyniki (+7) - telewizja i 4-ScreenMiejsce (+7)Zbiorcze wyniki (28 dni) - telewizja i 4-screenMiejsce (28 dni)Zasięg 28 dni (+ powtórki BBC 2 i wersja z j. migowym)
ŚwiątecznyKościół na Ruby Road4.73 mln7.26 mln7.49 mln8 mln
1Kosmiczne dzieciaki2.60 mln3.71 mln4.01 mln104.43 mln95.6 mln
2Diabelski akord2.40 mln3.67 mln3.91 mln124.59 mln65.2 mln
3Bum2.04 mln3.38 mln3.58 mln184.21 mln134.3 mln
473 jardy2.62 mln3.77 mln4.06 mln124.63 mln95.2 mln
5Kropka i Bańka2.12 mln3.10 mln3.38 mln243.82 mln214.3 mln
6Łotr2.11 mln3.18 mln3.52 mln14TBATBATBA
7Legenda Ruby Sunday2.02 mln3.05 mln3.50 mln19TBATBATBA
8Imperium śmierci2.25 mln3.27 mln3.69 mln18TBATBATBA

Aktualizacja (21.05): Poznaliśmy wyniki Bum, które pobiły rekord najsłabszej oglądalności Doktora Who na BBC One pod względem liczby widzów w dniu premiery. Z kolei pierwsze dwa odcinki przygód Piętnastego, Kosmiczne dzieciaki oraz Diabelski akord, mają już zliczone wyniki z całego tygodnia, w tym osoby oglądające na iPlayerze (a tu premiera była równo z Disney+, czyli wcześniej niż w telewizji) oraz na innych urządzeniach, takich jak komputery, tablety czy telefony. 4 008 000 osób obejrzało pierwszy odcinek, a drugi 3 909 000 widzów. Oznacza to, że na razie w dalszym ciągu ponad 60% brytyjskich widzów ogląda Doktora Who w dniu premiery na BBC One i nie ma znaczącej różnicy pod tym kątem w porównaniu z odcinkiem świątecznym, chociaż jest to o 5 punktów procentowych mniej niż w przypadku odcinków z Czternastym Doktorem; możliwe więc, że jest to jakiś wpływ zmiany modelu emisji.  Sumaryczny wynik jest niższy niż w przypadku odcinków specjalnych z 2023 roku czy otwarcia ostatniej pełnej serii z Trzynastą.  Jednakże w przypadku iPlayera średnio po ok. 250 tys. osób oglądało tam odcinki, co jest porównywalnym wynikiem z odcinkami zeszłorocznymi. Dla kontekstu warto zaznaczyć, że oba pierwsze odcinki 1 sezonu zajęły odpowiednio 10. i 12. miejsce wśród najpopularniejszych programów ostatniego tygodnia wśród tradycyjnych kanałów telewizyjnych i usług streamingowych w Wielkiej Brytanii, zaś udział widowni telewizyjnej dla każdego z odcinków wynosił odpowiednio 32.4% oraz 28.5%.


Ostateczny wynik pierwszego odcinka Piętnastego, czyli Kościoła na Ruby Road, wyniósł 7.49 mln widzów, a to sprawiło, że odcinek ten był trzecim najchętniej oglądanym programem w ostatnim tygodniu 2023 roku. Jest to również drugi wynik nowej ery RTD, niewiele niższy od pierwszego odcinka z Czternastym. Doktora Who pobiły jedynie New Year’s Eve Fireworks oraz świąteczny odcinek Z pamiętnika położnej. BBC zajęło wszystkie 10 miejsc w czołówce najchętniej oglądanych brytyjskich programów. Doktor Who przyciągnął 41.4% całkowitej widowni. AI na poziomie 82 to lekki spadek i choć jest to najniższy wynik w nowej erze RTD, dokładnie taki sam rezultat uzyskał odcinek regeneracyjny Trzynastej.

Wyniki pierwszych dwóch odcinków pierwszego sezonu Piętnastego Doktora z dnia premiery niestety są jednymi z najniższych w historii serialu w tej kategorii, z wcześniejszych odcinków słabiej wypadła tylko Legenda Morskich Diabłów z czasów Trzynastej Doktor. Jednakże z oceną, czy to zły wynik czy też nie, należałoby zaczekać przynajmniej aż spłyną całotygodniowe dane (lub Disney zdradzi coś o wynikach u siebie, co niestety jest mało prawdopodobne). Ponadto trzeba wziąć pod uwagę, że od tych odcinków model dystrybucji serialu zupełnie się zmienił i telewizyjna premiera musi konkurować ze streamingiem, na którym odcinki są już dawno dostępne. Jednak wg serwisu FlixPatrol Doktor Who zajął w dniu podwójnej premiery 9 miejsce wśród najchętniej oglądanych seriali na Disney+ w Polsce, a średni numer miejsca dla krajów, w których znalazł się on w top 10, wynosi 6.7. Dla porównania pierwszy odcinek Czternastego Doktora zajmował 2-3 miejsce w czasie premiery.

Legenda:

  • Noc premiery – tylko osoby, które oglądały na żywo i te, które nagrały odcinek, oglądając go jeszcze tej samej nocy.
  • Zbiorcze wyniki (+7) – wszyscy, którzy nagrali i obejrzeli odcinek w ciągu tygodnia, co pozwala dokładniej mierzyć oglądalność, bo nie każdy mógł mieć możliwość obejrzenia na premierę.
  • +4-Screen –  osoby, które oglądały na żywo i wszystkie powtórki (także na smartfonach, komputerach czy tabletach, stąd nazwa 4-screen, bo obejmuje 4 rodzaje urządzeń).
  • AI – Audience Appreciation Index, czyli wskaźnik w skali od 0 do 100 punktów używany do oceny, jak bardzo odcinek spodobał się publiczności. Ponad 90 jest uważane za nadzwyczajny, 85 lub więcej jest świetny, 60 lub mniej jest słaby, a mniej niż 55 jest bardzo słaby.

źródło: Doctor Who TV



Fan Dwunastego, Dziesiątego i Jedenastego. Planuje pewnego dnia obejrzeć całe Classic Who. Do redakcji Gallifrey.pl dołączył w 2019 roku, a od 2020 jest redaktorem naczelnym. Nałogowy czytelnik (do tego stanu doprowadził go m.in. Harry Potter), chętnie ogląda seriale i filmy fantasy oraz sci-fi. Filmy Marvela są mu nieobce, komiksowo woli jednak DC. Chętnie zagra w gry (zarówno planszowe jak i komputerowe) i ucieknie z pokoju zagadek. Z wykształcenia robotyk, z zawodu programista baz danych.

Gallifrey.pl  wszystko o serialu Doctor Who

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *